RSS

O carte pe zi…te face mai destept

13 Jul

De astazi inaugurez o noua rubrica : “O carte pe zi…te face mai destept”. Am sa recomand in fiecare zi o carte care merita, daca nu avuta in biblioteca, cel putin citita. Si pentru ca imi place sa incep in forta, prima carte este :

Plotul : “Fiesta este romanul de debut al lui Ernest Hemingway. Actiunea se concentreaza in jurul unui grup de americani expatriati care traiesc la Paris si fac sistematic excursii prin Franta si Spania. Naratorul acestui roman scris la persoana intii este Jake, fost combatant in Primul Razboi Mondial. Jake sufera de pe urma unei rani misterioase, ce il impiedica sa aiba o relatie sexuala cu personajul feminin central al cartii, Brett Ashley. Pe parcursul intregii carti Brett si prietenii ei calatoresc, se distreaza, se indragostesc sau doar flirteaza, dar nu reusesc sa alunge un sentiment straniu, de goliciune, de vid, specific „generatiei pierdute” de dupa razboi.”

Parerea mea : Am reusit performanta de a citi aceasta carte intr-o singura zi. Am pus mana pe ea si nu am mai lasat-o pana la final. Ceea ce m-a fascinat a fost usurinta lui Hemingway de a creiona personajele, de a le pune in miscare, de a crea legaturi intre ele. Pe de alta parte, descrierea locurilor te face sa te simti ca esti acolo. Esti intr-un film in care tu esti personajul principal si te identifici pe rand cu fiecare personaj in parte. Ca un mic spoiler, ceea ce m-a impresionat a fost pasajul in care este prezentata intrarea taurilor in arena. Hemingway se apleaca asupra unor detalii, iar acest lucru mi-a dat o senzatie placuta, de spectator, de om care se suie pe gard si priveste la acel fascinant spectacol. Lectura placuta sa aveti!

 
Leave a comment

Posted by on July 13, 2012 in Parte de carte

 

Leave a Reply

 
