RSS

Interviul

06 Sep

Acum o luna de zile am demisionat de la fostul loc de munca. Mi-am zis ca nu e mare bai, ca oferta in piata e destul de atractiva si ca nu imi va lua mult pana sa ma reangajez. Plus ca domeniul de activitate este unul care ” nu o sa moara niciodata” si anume vanzarile. De cand e lumea si pamantul cineva a vandut ceva si mereu a existat cineva sa cumpere. Totul tine de abilitatile tale de a vinde acel produs. Inarmat cu rabdare m-am apucat sa-mi actualizez cv-urile de pe toate site-urile de specialitate, sa apelez la prieteni, rude, etc. Si iata ca a trecut o luna in care am avut cel putin 12 interviuri dar care nu s-au concretizat. Scriu acest post pentru ca sunt dezamagit de atitudinea angajatorilor fata de cel care urmeaza ( sau nu ) a fi angajat. Primul lucru este acela ca aproape toate interviurile au inceput cu intarziere. Daca eu vin cu 10-15 minute mai devreme mi se pare o dovada de respect sa incepi interviul la ora programata. Al doilea lucru. Cred ca un interviu ar trebui sa fie o discutie intre angajator si candidat pe baza cv-ului celui din urma. La noi, vine angajatorul, baga o poveste de 15-20 min in care tu iti plimbi ochii prin toata camera si pierzi firul narativ 🙂 si te intreaba intr-un final apoteotic daca ai intrebari. Pai evident ca ai o suta de intrebari. Dar il vezi ca e aproape sa se ridice de pe scaun si incerci sa le pui pe cele mai importante. Poate reusesti. poate nu. 🙂 In al treilea rand mail-ul/telefonul de confirmare. Daca zici “te vom suna noi/trimitem mail in doua sapatamni” apoi trimite mai nene mail-ul ala. Cat de greu poate fi? Si daca tot il trimiti/suni baga si un mic feed-back in caz de refuz. Nu cred ca ia mai mult de un minut. Si ar mai fi cateva exemple dar ma rezum la cele pe care eu le consider cele mai importante. Mai avem mult de invatat, atat noi cei care vrem sa ne angajam cat si cei care vor sa gaseasca un om capabil pentru firma lor.

 
1 Comment

Posted by on September 6, 2011 in Pareri...trairi...simtiri...

 

One response to “Interviul

  1. dumy

    September 6, 2011 at 10:48 am

    corect bre, aici tre’ să-ți dau dreptate… din păcate zic

     

Leave a Reply

 
